Przeczytaj na zdrowie!
Na początek wznosimy toast za technologię i doświadczenie, ponieważ te dwa składniki zmiksowane w idealnych proporcjach gwarantują najwyższą jakość. Dziś bierzemy na warsztat etykiety na butelki w branży alkoholowej, aby „wydestylować” pakiet najważniejszych informacji oraz przydatnych wskazówek, które umożliwiają wybór dobrego producenta etykiet. A zatem do dzieła. Miłej lektury!
Czy etykiety na butelki z alkoholem to najważniejsza reklama?
Pokaż mi etykietę, a powiem Ci jak smakuje Twoje piwo
Czy etykieta to najważniejsza reklama? Z całą pewnością nie, ponieważ marketing i promocja to wielowarstwowe zagadnienie. Nie mniej etykiety na butelki odgrywają wielką rolę w sprzedaży, ponieważ większość klientów to wzrokowcy.
Nie odkryjemy Ameryki mówiąc, że dobre etykiety wyróżniają produkt w tłumie innych i działają niczym magnes przyciągając wzrok konsumentów. Choć nie ma w tym nic odkrywczego, to zastanawiające jest, jak wielu producentów w imię oszczędności bagatelizuje ten fakt. Przecież to etykieta w znacznym stopniu odpowiada za efekt pierwszego, a nawet drugiego wrażenia, ponieważ najpierw potencjalny nabywca musi dostrzec nasz produkt, a przed ustawieniem butelki w koszyku prawdopodobnie dość dokładnie „zeskanuje” oczami grafikę oraz treść etykiety. A skoro o grafice mowa…
Producent etykiet na butelki nie ma wpływu na projekt graficzny, jednak technologia produkcji decyduje m. in. o jej wyrazistości, czy nasyceniu kolorów. A zatem odpuszczenie sobie znaczenia etykiety oraz oszczędności na jej produkcji może negatywnie oddziaływać na procesy sprzedażowe, bo dzięki fantastycznym etykietom konkurencja może wygrać bitwę o uwagę klientów, choć obiektywnie jej produkt pod względem walorów smakowych jest gorszy od naszego. Ktoś jednak może powiedzieć, że „dobry smak sam się obroni”. Jest w tym zdaniu sporo prawdy, ale przecież chodzi o to, aby to nasze produkty lokować na poziomie pierwszego wyboru, gdy klienci spoglądają na sklepowe półki. I ta zasada dotyczy zarówno wielkich producentów alkoholu, browary jak i małych lokalnych producentów piwa.
Skontaktuj się z nami i zapytaj o wsparcie działu DTP
Czym jeszcze powinny wyróżniać się etykiety na butelki z alkoholem?
Jakość na poligonie
Etykiety na butelki z alkoholem narażone są na liczne „przygody”: od nierówności na drodze podczas transportu, przez wilgoć, aż po niskie temperatury w lodówce. To właśnie te czynniki są niczym papierek lakmusowy, który pozwala w codziennych sytuacjach określić jakość etykiety naklejonej na butelce.
Jakie aspekty warto wziąć zatem pod uwagę?
- Odpowiednie dopasowanie etykiety do kształtu i wielkości butelki.
- Odporność na zarysowania, ścieranie i rozmywanie.
- Odporność na wilgoć, promienie UV oraz niską temperaturę.
- Warto zweryfikować także możliwość i jakość wykonania zdobień, złoceń i posrebrzeń.
Etykiety na piwo dla browarów
Duże oczekiwania i niskie nakłady
Małe browary mają duże potrzeby dotyczące, m.in. wielkiego efektu i niskich nakładów. Ta plątanina paradoksów wymaga indywidualnego podejścia do produkcji etykiet na każdym etapie współpracy. W tym kontekście warto zwrócić uwagę, czy dostawca ma doświadczenie w produkcji etykiet na piwo kraftowe. Jeśli tak, to zawsze można poprosić o zdjęcia, które odzwierciedlą jakość druku.
Przeczytaj nasze piwne Case Study
Na koniec kilka słów
Etykiety na alkohol, a przepisy i wymogi prawne
W prawo zwrot. Na prawo patrz.
W przypadku piwa, wina, wódki oraz innych napojów alkoholowych etykiety nie odgrywają jedynie roli marketingowej. Drukując etykiety na alkohol nisko- i wysokoprocentowy trzeba pamiętać o wymogach, jakie stawia przed producentem prawo krajowe oraz przepisy wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 1169/2011z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności.
Zgodnie z dokumentem, np. etykiety na piwo powinny uwzględniać takie elementy jak:
- Nazwa oraz dane szczegółowe dot. warunków fizycznych produktu lub szczególnego przetwarzania, jakiemu został on poddany. W przypadku piwa będzie to na przykład formułka. Piwo jasne. Pasteryzowane. Niefiltrowane.
- Szczegółowy wykaz składników.
- Informacje o alergenach.
- Ilość określonych składników lub kategorii składników.
- Ilość produktu netto, np. 500 ml.
- Data minimalnej trwałości, termin przydatności do spożycia.
- Warunki przechowywania lub warunki użycia.
- Nazwa lub firma producenta.
- Kraj lub miejsce pochodzenia.
- W odniesieniu do napojów o zawartości alkoholu większej niż 1,2 % objętościowo, rzeczywista zawartość objętościowa alkoholu.
Tak duża ilość informacji wymaga dobrej jakości druku, która gwarantuje, że etykieta na butelki będzie czytelna. To naprawdę bardzo ważne, ponieważ rozmazane litery lub ubytki w druku mogą narazić producenta na odpowiedzialność prawną.
I to jeszcze jeden argument przemawiający za tym, że warto zainwestować w etykiety najwyższej jakości. Właśnie dlatego zapraszamy do współpracy z gwarancją odpowiedzialnego partnerstwa!
Etykiety na zamówienie
Compare
Quick view
Add to wishlist
Czytaj dalej